Լսած կլինեք նման մի
արտահայտություն «Ճշմարտությունը կարող է հիվանդանալ, բայց երբեք նա չի մահանում»:
Իհարկե դա այդպես է, ես համամիտ եմ, որ այն երբեք չի մահանում, սակայն կա մի խնդիր,
թե մենք ի՞նչպիսի ճշմարտության հետ ենք գործ ունենում: Ո՞ւմ է պետք խեղված ճշմարտությունը և ցանկալի է արդյո՞ք նման անդամալույծի հետ համակեցությունը:
Թույլ տվեք բացատրվել: Որպեսզի չանրադառնամ մարդկության գոյության ողջ ժամանակաշրջանին,
պարզապես խոսենք այսօրվա իրականության մասին: Մարդկությունն այսօր այնքան է դեգրադացել
և դեռ սրընթաց անկում է ապրում, որ վաղվա օրվա համար ոչ ոք, ոչ մի երաշխիք չի կարող
ունենալ: Մարդիկ գերադասում են խեղել ճշմարտությունը, հարմարեցնել իրենց նպատակներին
և գործածել ըստ իրենց հայեցողության: Ի՞նչպիսի հատկանիշներ ունի ճշմարտությունը, արդյո՞ք
այն կարող է դիմագրավել տարբեր մարտահրավերներին և ժամանակի թոհ ու բովից դուրս գալ
անվնաս և հաղթանակած: Եվ վերջապես, դարձյալ կանգնում ենք այն ռիտորիկ հարցի առջև, որը
Պիղատոսը տվեց Հիսուսին « Ո՞րն է ճշմարտությունը»: Մարդիկ երբեք չեն գերադասում դեմ
առ դեմ կանգնել ճշմարության առջև, նայել ուղիղ նրա աչքերին և առավել ևս, երբեք չեն
ցանկացել նույնանալ ճշմարտության հետ: Փոխարեն, նրանք խեղաթյուրում են այն և դեմ առ
դեմ հանդիպելիս՝ փախցնում իրենց հայացքները, մի տեսակ ամոթի զգացողություն ապրելով,
քանի որ գիտակցում են, որ նրա անդամալուծության պատճառն իրենք են և մեղավորության զգացողությամբ
փորձում են քավել իրենց մեղքերը՝ ավելի վնասելով նրան: Ցավալին հենց այն է, որ ոմանց
համար ճշմարտության ընկալումը կրում է սուբյեկտիվ բնույթ և ամեն մարդ այն յուրովի է
ընդունում, այստեղից էլ բխում է մարդության խնդիրները:
Օրինակ՝ «Սեվ Ղուլ» կոչված
շինությունը և նրա հետ կապված ողջ պատմությունը, ի՞նչպես ենք մենք այն ընկալում և ի՞նչպես
ենք վարվում նրա գոյության և նրա հետ կապված հարցերի հետ: Եթե այն հայտարարվել է որպես
պատմամշակութային շինություն, իրենից ներկայացնում է պատմական արժեք և պատկանում է
ժողովրդին, ուրեմն այն համարվում է հանրային վայր, ինչպես նաև գտնվում է մշակույթի
նախարարության հսկողության տակ, ուստի, այն պետք է ունենա պետական հովանավորություն,
այսինքն, այդ շինության խնամքի և պահպանման ողջ պատասխանատվությունը կրում է պետությունը,
որը և կատարվում է հարկ վճարողների հաշվին: Պետությունը պարտավորություն է վերցնում
իր վրա, պահպանելու այդ հանրային վայրը նոր սերունդների համար, այն մեր ժողովրդի պատմության
մի մասնիկն է, ուստի մեր նախնիներից մեզ հասած ժառանգություն է համարվում: Սա է ողջ
ճշմարտությունը: Հիմա, նայենք, թե ինչպես է խեղվում այս ճշմարտությունը և թե ի՞նչպես
է ամոթի և մեղքի զգացողությունը փորձում արդարացնել իր արարքը: Ճշմարտության խեղումը
կատարվում է մեզ բոլորիս քաջածանոթ եղանակով, թեև որպես կանոն, դրանց մանրամասնությունները
մեզ համար մնում են գաղտնիք:
Քայլ 1. Կա մի տարածք, որը բիզնեսմենի աչքերով գնահատելիս՝ անշարժ կապիտալ է, այն կարելի է ձեռք բերել կոպեկներով, (ղուրբան ընկերական շրջապատին) քանի որ կան մարդիկ, ովքեր կարող են ձևակերպել այնպես, որ այդ շինությունը համարվի՝ ինչպես ասում են «քանդման ենթակա և սպիսատ արած շինություն», այսինքն քարերի կույտ, ապա կարելի է կատարել է ֆինանսական ներդրում, շինարարական աշխատանքներ և արդյունքում ստանալ եկամուտ ապահովող հերթական օբյեկտը կամ ձեռնարկությունը («Սև Բերդի» պարագայում այն կրում է ավելի վեհ նպատակի նշանակություն):
Քայլ 2. Քանի որ, արդեն առկա է բիզնեսմեն և «իշխանություններ» ներքին պայմանավորվածություն և համաձայնությունը, ապա, հաջորդը քայլը կատարվում է այսպես: Ոմանց կողմից հայտարարվում է, որ պետությունը ի վիճակի չէ կատարելու իր պարտականությունները, քանի որ պետ բյուջեն խնդիրներ ունի, իսկ մշակույթի նախարարության միջոցները պարզապես անբավարար են այդ շինության հետագա խնամքը ապահովելու համար, ուստի, շինությունը մատնված է մոռացության, եղանակների կամ էլ անբարեխիղճ քաղաքացիների կողմից ենթարկվում է քայքայման և քանդման, մերձակա տարածքները ժամանակի ընթացքում ծածկվում են մոլախոտերով և աղբով, և երևի թե ոմանց կողմից ծառայեցվում է այլևայլ կարիքների համար՝ զուգարան, թմրանյութ օգտագործելու վայր, կամ էլ սեռական հարաբերությունները բավարարելու մեկուսի կացարան, ուստի, տեղական մարմինների և մշակույթի նախարարության կողմից, հայտարարվում է, որ իրենք պատրաստ են համագործակցել այն անձանց կամ կազմակերպությունների հետ, ովքեր տվյալ շինության հետագա ճակատագիրը կվերցնեն իրենց ձեռքը և կկատարեն ներդրումներ, այն վերանորոգելու և պահպանելու համար:
Քայլ 3. Փնտրվում է փրկիչ
բարերար: «Հոպլա», ի՞նչու ման գալ, կա այդպիսի մեկը, ուրեմն ի՞նչն է պակասում: Մշակույթի
նախարարության համաձայնությամբ, տեղական մարմինների որոշմամբ և թույլտվությամբ, որոշվում
է այդ շինությունը վաճառել, ուստի այն վաճառվում է և հանրային տարածքն ու շինությունը
սեփականության իրավունքով անցնում է մեկ ուրիշին:
Քայլ 4. Սեփականատերն
ամեն գնով փորձում է արդարացնել «օրինական հափշտակումը»՝ գործարքը, կազմակերպելով
«գաղտնի» կամ «դռնփակ» հանրային քննարկում, որին բացի հանրությունից ով ասես չի մասնակցում
և ներկաներին ներկայացնում արդեն իսկ նորոգության փուլում գտնվող շենքի նոր հատակագիծն
ու հետագա ծրագրերը: Այս դեպքում, ու՞մ ի՞նչ գործն է, թե պարոն սեփականատերն ինչպես
կվարվի իր սեփականության հետ: (Սա, ասածս մեղքի զգացողությունն է)
Մեր մեծերը մի լավ խոսք
ունեն, ասում են «անճարին գելն է կերել», հիշեմ ևս մեկը՝ հայտնի բաննաստեղծությունից
« Էստեղ որն է կարևորը, ուժեղի մոտ, միշտ էլ թույլն է մեղավոր»:
Մի պահ պատկերացնում
եմ, որ «Փարիզի Աստվածամոր Տաճարը» վաճառվել
է անհատի, ով սեփականության իրավունքով ձեռք է բերել այն և կազմակերպում է հանրային
քննարկում, թե ինչպես վարվի այդ սեփականության հետ: Նման տեմպով, Հայաստանը Եվրոպա
չի դառնա, իր ամբողջական իմաստով: Եվ ոմանք դեռ պնդում են, որ բրիտների նախահայրերը հայեր են եղել: Սակայն, վերադառնանք մեր իրականությանը:
Ճշմարտություն 1. ՄԵնք ենք ընտրում, թե ո՞ւմ ձեռքը տանք իշխանությունը, որ մեզ ծառայեն, սակայն,
իրականում, մենք ընտրում ենք, թե ո՞ւմ հարստացնենք և ո՞ւմ ծառայենք, հետո էլ բողոքում
ենք, թե երկիրը երկիր չէ, ամեն բան վաճառել են ու մի քանի հարուստներ իշխում են ժողովրդի վրա:
Ճշմարտություն 2. Ծիծաղելի է այս նախագիծը պաշտպանողների կծկտուր ու միամիտ արդարացումները,
թե մարդը փրկում է շինությունը: Երկու հարյուր տարի կանգնած է եղել ու մի էդքան էլ
կմնար: Հարց եմ տալիս ձեզ, այդ շինությունը բարերա՞րն է վերանորոգում, անշուշտ ոչ,
այլ սեփականատերը: Եթե բարերարը լիներ, ապա այն թանգարան կդառնար, իսկ մուտքի մոտ մի
ցուցանակ կտեղադրվեր, որ այս պատմամշակութային շինությունը վերանորոգվել է այսինչ մարդու
նվիրատվություններով ու երախտապարտ սերունդներն ամեն անգամ այցելելիս, շնորհակալության
զգացողություն կունենային ու երևի թե մտովի, մի կարճ աղոթքով կօրհնեին այդ բարերարին:
Իսկ ի՞նչ նպատակի է ծառայելու այն հիմա:
Ճշմարտություն 3. Ունեմ
վրդովմունք և այն անձի նկատմամբ չէ, թեև նրանից է բխում բոլոր այս խնդիրներն իրենց
դրույթներով և ենթակետերով, այլ երևույթի, թե ի՞նչպես է այդ ամենը կատարվում: Վստահ
եմ, որ ցանկության դեպքում, Բալասանյանների ընտանիքը կարող է մի քանի վայրերում հիմքից
նման շինություններ կառուցել և դա խնդիր չէ իրենց համար, սակայն այս շինության դեպքում,
երբ հանրային տարածքն է հափշտակվում այլևայլ պատճառաբանություններով և սխալ գործելակերպով,
պարզապես վիրավորանք է հասցվում հենց հանրությանը: Ի դեպ, սա միակ դեպքը չէ, Գյումրիում
բազմաթիվ նման տարածքներ են սեփականաշնորհվել, մեկն էլ Գորկու անվան այգին է:
Ճշմարտություն 4. Եթե
հանրության վճարած հարկերը տեղ հասնեին և ոչ թե գրպանվեին, եթե տեղական կառավարման
մարմինների կողմից հավաքված հարկերը ծառայեին ճիշտ նպատակների, ապա հանրությանը պատկանող
տարածքներն ու շինությունները խնամված և բարեկարգ վիճակում կլինեին, ուստի չի կարելի
մեղադրել հանրությանը, որ իրեն պատկանող սեփականությունները գտնվում են աչքաթող վիճակում:
Ի դեպ, սեփականաշնորհեք
և վերակառուցեք Երկաթուղայինների քանդված մշակույթի պալատը, Գորկու այգում գտնվող մանկական
թատրոնը և բազմաթիվ նման «պալատները»:
Ի՞նչպես է կոչվում այն
երևույթը, երբ քաղաքացին փորձում է պաշտպանել հանրային շահերը՝ նախանձից դրդվա՞ծ, չար
աչք՞, բանսարկությու՞ն, բիզնեսի հափշտակության քայլե՞ր, թե՞ իրավունքի և արդարության
փնտրտուք: Ձեր պատասխանը համարեք ճշմարտությունը ճանաչելու և ընդունելու թեստ և ըստ
այդմ, պարզ կդառնա, թե դուք մտային և բարոյահոգեբանական ինչպիսի վիճակում եք գտնվում:
Комментариев нет:
Отправить комментарий